فردای شرق

کتاب روایت فهما

کتاب روایت فهما

آئین رونمایی کتاب روایت فهماتامین محتوا تا چاپ کتاب روایت فهما

پروژه انتشار کتاب روایت فهما به درخواست کانون فرهنگی هنری مساجد کشور انجام شد. در این پروژه محتوای دریافتی از این مجموعه در واحد تحریریه موسسه فردای شرق از زیر گروه ماهنامه برای فردا ویرایش و ویراستاری شد. پس از دریافت تاییدیه از فهما جلسه ای برای نیازهای طراحی برگزار شد.

در فرآیند طراحی “کتاب روایت فهما” چهار نفر از واحد گرافیک موسسه همکاری نمودند. دو‌نفر برای صفحه‌آرایی، یک‌نفر ادیت تصاویر و یک‌نفر مدیرهنری پروژه برای افزایش کیفیت بصری پروژه و همچنین   پیگیری ویرایش‌های کارفرما.

پس از تایید نهایی پروژه و طراحی جلد کتاب با توجه به سلیقه و سیاست‌های کارفرما پروژه به مجتمع چاپ و لیتوگرافی فردای شرق ارسال گردید. جنس صفحات “کتاب روایت فهما” کاغذ گلاسه 160 گرم همراه با چاپ افست چهارنگ استفاده گردید.جلد کتاب نیز بصورت گالینگور با روکش سلفون و چاپ چهاررنگ انجام شد.

مجوز انتشار کتاب روایت فهما توسط بخش انتشارات فردای شرق از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت شد. فیپا و شابک کتاب در تصاویر قابل مشاهده می‌باشد.

مقدمه کتاب:

« با عنایت به جایگاه و مأموریت‌های ذاتی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد در حوزۀ دین و فرهنگ، ارتباط مؤثر و مستمر با اعتاب مقدسه. حوزه‌های مقدسۀ علمیه به‌ویژه مراجع عظام تقلید ( دام ظلهم العالی ) یک اصل اساسی به‌شمار می‌آید.
بر همین اساس، تلاش گردیده است در طول سال با حضور در دفاتر مراجع معظم و علمای گران‌قدر. ضمن ارائۀ گزارش به محضر شریفشان، از فرمایشات و رهنمودهای ارزشمند ایشان بهرمند شویم.
توفیق شرفیابی به محضر حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، علوی گرگانی و مظاهری، افتخار بزرگی است. این افتخار در طول یک‌سال اخیر نصیب خدمتگزاران این نهاد دینی گردیده است.
البته علاوه بر موارد یادشده، باعث مباهات است که بسیاری از فعالیت‌های مهم دینی و مذهبی مرتبط. با کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد کشور مزین به پیام‌های مکتوب مراجع معظم تقلید صورت گرفتست.»

 

لوگوی و هویت بصری کانون فرهنگی هنری مساجد نیز در موسسه فردای شرق طراحی و اجرا گردید.