فردای شرق

پوستر روز خبرنگار

پوستر روز خبرنگار

پوستر روز خبرنگارروز خبرنگار:

پوستر روز خبرنگار: در سال ۱۹۷۸ توسط سازمان یونسکو اعلامیه‌ای درباره نقش رسانه‌های جمعی در تقویت و ایجاد صلح جهانی و تفاهم بین‌المللی به تصویب رسید. در این اعلامیه در مورد لزوم تربیت اخلاقی واجتماعی خبرنگاران مطالبی ارائه شد. این اعلامیه بیان کرد که خبرنگاران باید تلاش و کوشش خود را به کار گیرند تا اخباری که به صحیح و دقیق و معتبر مردم انتقال دهند. و از هرگونه تحریف اخبار بپرهیزند.

در تقویم شمسی، روز دوشنبه ۱۷ مرداد ماه سال ۱۴۰۱ به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری گردیده است. این روز مصادف با ۱۰ محرم ۱۴۴۴ هجری قمری و ۸ آگوست ۲۰۲۲ میلادی می‌باشد.

در روز ۱۷ مرداد سال 1377 خبرنگار جمهوری اسلامی به نام محمود صارمی به همراه ۸ نفر از کنسولگریای جمهوری اسلامی در افغانستان به شهادت رسیدند. به همین دیلیل این روز توسط شورای فرهنگ عمومی، به نام روز خبرنگار نامگذاری شد.

طراحی پوستر روز خبرنگار

در طراحی پوستر روز خبر نگار از عدد 17 در بین ابرها استفاده شد که نشانه تقدس گونه بودن شغل خبرنگاری می‌باشد. همچنین از المان لنز دوربین به عنوان گلدان و قلم (خودنویس) داخل لنز که از آن گیاهی رشد نمده است دیگر نشانه‌های بکار رفته در پوستر هستند.

در پایین پوستر روز خبرنگار از نماد طاق نصرت به صورت الگو استفاده گردید. این الگو تداعی کننده شکل یک پل تاریخی را دارد. پل تاریخی نیز یکی از مهمترین نمادهای شهر اصفهان می‌باشد.

نماد مخفی در پوستر

با کمی دقت به پترن مورد استفاده در پشت عدد 7 یک خط در مرکز آن می‌بینیم. در امتداد خط لنز دوربین درون آن قرار دارد. این پترن حالتی فلت از یک خودنویس می‌باشد که به نوعی کمی مخفی در طراحی پوستر روز خبرنگار جایگذاری شد و برای دیدن آن باید کمی به جزئیات پوستر دقت کرد.

موسسه فرهنگی هنری فردای شرق، روز خبرنگار را به اهالی رسانه، خصوصا خبرنگاران وهیئت تحریریه مجله برای فردا تبریک عرض می‌نماید.

همچنین ببینید نمونه کارهای دیگر ما را: خبرنامه و ضمیمه فولاد‌پلاس