فردای شرق

لوگوی توکا ریل

لوگوی توکا ریل

لوگوی توکا ریل: هلدینگ توکاریل در سال 1383 با موضوع فعالیت حمل و نقل ریلی بار تاسیس شد. از سال 1385 شرکت توکاریل در حال حمل ریلی کنسانتره و گندله از معادن چادرملو ، چغارت و سنگان به مقصد مجتمع فولاد مبارکه می باشد. این شرکت تنها دارنده واگن های 6 محوره لبه بلند معدنی با ظرفیت 105 تن در کشور به تعداد 1920 دستگاه و ظرفیت بارگیری می‌باشد. حمل سالیانه بیش از 13 میلیون تن مواد معدنی و همچنین 95 دستگاه واگن لبه کوتاه 4 محوره چند منظوره بزرگترین شرکت حمل و نقل ریلی در بخش بار است. حدود 30 درصد مواد معدنی کل کشور توسط شرکت توکاریل و شرکت‌های زیر مجموعه حمل می‌گردد.

هلدینگ توکاریل متشکل از شرکت اصلی به همراه شرکت آسیا سیر ارس و شرکت توکاکشش ناوگانی متشکل از 1920 دستگاه واگن 6 محوره لبه بلند، 793 دستگاه واگن لبه بلند 4 محوره، 494 دستگاه واگن لبه کوتاه 4 محوره، 258 دستگاه واگن عریض 4 محوره و 921 دستگاه واگن فله بر در اختیار دارد. در طراحی لوگوی توکا ریل کارفرمای این پروژه می‌باشد.

لوگوی توکا ریلطراحی لوگوی توکا ریل

برای طراحی لوگوی توکا ریل از یک لوگوی تصویری تلفیقی و یک لوگوی نوشتاری طراحی گردید. در لوگوی نوشتاری تلاش شد در عین ایجاد تمایز که از خصوصیات بارز لوگو می‌باشد، رعایت شود. همچنین باتغییر ضخامت در حروف سعی در انسجام بخشی بیشتر به نوشتار حروف شد.

اما در لوگوی تصویری شکل چار ریل کنار هم قرار گرفت. در لوگوی تصویری ریل ها هر کدام از جهتی به سمت جهت مخالف چرخش دارند که نشانه پوشش از شمال تا جنوب و از غرب تاشرق با توکا ریل می‌باشد.

همچنین ریل ها از ضخامت زیاد به ضخامت کمتر تغییر شکل می‌دهند که باز نشانه تولید ریل در انواع گوناگون می‌باشد. و خمیدگی ریل‌ها در پایین ریل نشانه انعطاف و قابلیت تغییر در هنگام ساخت ریل می‌باشد.

اما کلیت لوگوی توکاریل بیشتر از همه شبیه به دو ریل کنار یکدیگر می‌باشد. که در هر صورت یا آور نام شرکت می‌باشد.

این پروژه به سفارش مدیرعامل شرکت توکاریل در سال 1398 انجام شد.

 

 

همچنین در نمونه کارهای دیگر ما ببینید پروژه طراحی لوگوی فهما