فردای شرق

پوستر اولین خانه مطبوعات

پوستر اولین خانه مطبوعات

پوستر اولین خانه مطبوعاتابتدای اساسنامه خانه مطبوعات اصفهان

پوستر اولین خانه مطبوعات : مطبوعات و رسانه‌های کشور، از جمله مطبوعات و مراکز خبری استانی به عنوان یکی از مؤثرترین عوامل رشد فرهنگ عمومی کشور نقشی اساسی در جهت تحقق اهداف مقدس انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری و اشاعه ارزش های انقلابی و تنویر افکار عمومی ایفا می‌کنند. همچنين مطبوعات نقش مهمی در رشد و ارتقای فرهنگي، سياسي و اجتماعي ملت ها و نظارت، نقد و بهبود عملکرد دولت ها دارند. در عصر حاضر رسانه های گروهی، کاربردی‌ترین ابزار جوامع برای تولید و انتقال اطلاعات قلمداد مي شوند. به همین دلیل نقش عمده نشریات محلی به عنوان بازتاب ‌دهنده رویدادها ومشکلات منطقه‌ای بر كسي پوشيده نيست. که این امر در جهت‌دهی نیروها و برنامه‌ریزی‌ برای رفع نارسایی ها و توسعه کشور حیاتی است.

طراحی پوستر اولین خانه مطبوعات

طراحی پوستر همایش بیستمین سالگرد تاسیس خانه‌مطبوعات اصفهان

به سفارش روابط عمومی خانه مطبوعات استان اصفهان جهت برگزاري آيين گراميداشت بيستمين سالگرد تاسيس اين خانه پوستر اولین خانه مطبوعات طراحی و اجرا گردید.

در طراحی این پوستر از رنگ طلایی به عنوان پس‌زمینه استفاده گردید که نماد ویژه و خاص بودن این همایش را داشت. خودنویس «قلم» به عنوان نمادی از مطبوعات می‌باشد. عدد 20 با نوک خودنویس را در این طرح تلفیق دادیم و در انتهای آقن قرار دادیم که به معنای بیست ساله شدن این قلم «خانه مطبوعات» را دارد.

در کنار المان های فوق یک طرح خطی از میدان نقش جهان قرارگرفت. میدان نقش جهان نیز یک نماد بین المللی از شهر اصفهان می‌باشد. نوشته خانه مطبوعات برای همخوانی بیشتر با لوگوی این سارمان و همجنین نقش فرهنگی آن به خط نستعلیق نوشته شد.

پارچه سفید در حال کنار رفتن نیز نمادی از برداشته شدن یا رونمایی از دوره جدید و ورود به 21 سال این خانه می‌باشد. همچنین المان های مینیاتوری از پرنده و گل به عنوان نمادهای گرامیداشت در این طرح استفاده گردید.

* مجله برای فردا عضو رسمی خانه مطبوعات اصفهان می‌باشد

 

همچنین ببینید نمونه های پوستر دیگر از موسسه فردای شرق: پوستر روز خبرنگار