فردای شرق

لوگو انجمن تحقیق، توسعه و نوآوری هرمزگان

لوگو انجمن تحقیق، توسعه

لوگو انجمن تحقیق، توسعه: انجمن تحقیق، توسعه و نوآوری هرمزگان در سال 1400 به منظور ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در راستای توسعه علم و فناوری و تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی در شرکت فولاد هرمزگان تاسیس گردید.

هدف اصلی این انجمن  ایجاد شبکه فناوری بین صنعت و دانشگاه از طریق ارائه خدمات متناسب حوزه فولاد می‌باشد.

طراحی لوگو انجمن تحقیق، توسعه و نوآوری هرمزگان

لوگوهای فردای شرق

کارفرمای پروژه طراحی این لوگو، شرکت فولاد هرمزگان می‌باشد. پروزه در شهریورماه 1400 به مدت یک هفته به اجرا درآمد. پس از دریافت سفارش در واحد توسعه موسسه این پروژه به تیم تحقیق و پژوهش در موسسه فردای شرق سپرده شد. سپس نتیجه تحقیقات، با توجه به نیاز و درخواست کارفرما (در طول جلسه‌ای به واحد گرافیک موسسه فردای شرق منتقل شد.

با توجه به نیاز کارفرما مقرر گردید لوگو از نوع تلفیقی تصویر با تصویر و همچنین به صورت انتزاعی طراحی گردد. از آنجا که نام انجمن تحقیق، توسعه و نوآوری هرمزگان بسیار بلند است، تصمیم به استفاده از فونت گرفتیم. در اینجا برای طراحی لوگوی نوشتاری الزامی وجود نداشت.

نوع و نمادهای مورد استفاده در لوگو

با توجه به نام انجمن با معنا گروهی متشکل از چند نفر المان دایره را برای لی‌اوت اصلی لوگو در نظر گرفیتم. سایر المان‌ها و نمادهای مورد استفاده در لوگو انجمن تحقیق، توسعه نیز بروی دایره قرار گرفت.

شکل لاین دارای سیگنال را نیز از حالت خمیدگی روی نقشه خلیج فارس و همینطور زیر لوگوی شرکت فولاد هرمزگان الهام گرفتند. این شکل در ابتدا بصورت کامل و گویاتر کار شد. اما برای رفع شلوغی و مینیمال‌تر شدن لوگو انجمن تحقیق، توسعه تنها خط کنونی استفاده گردید.

از حالت چیدمان اسناد و مرتب شدن در فایل‌ با تلفیق شکل پولیگان‌ها به عنوان نماد فناوری در هوش مصنوعی و دنیای دیجیتال شکل فوق بر روی لوگو انجمن تحقیق، توسعه قرار گرفت.

رنگ زرشکی مورد استفاده در طراحی به این لوگو به این دلیل است که باعث افزایش اعتماد به نفس در افراد می شود. با در نظر داشتن فعالیت دانش‌بنیان در این انجمن این نیاز حس می‌شود که افراد باید اعتماد به نفس بالاتری داشته باشند. در هویت بصری طراحی گردیده برای این لوگو نیز زرشکی را به عنوان رنگ اصلی انتخاب و سفید به عنوان رنگ ثانویه کردیم.

 

مواردی از استفاده این لوگو را ادامه میبینیم:

سایر پروژه های طراحی لوگو: طراحی لوگوی بوستان پردیس اصفهان