فردای شرق

ایریسا – طراحی لوگو

لوگوی خبرنامه ایریسا

تاریخچه تاسیس شرکت بین المللی ایریسا

شرکت ایریسا         لوگوی خبرنامه ایریسا: شرکت ایریسا در سال 1371با اهداف استراتژیک ملی تاسیس گردید. این اتفاق حاصل تفکرات مديریت وقت وزارت معادن و فلزات و مديران ارشد مجتمع فولاد مبارکه بود. همچنین به منظور انتقال فناوری اتوماسيون صنعتی و سيستم‌های اطلاعاتی که در طي طرح ايجاد و راه‌اندازی مجتمع فولاد مبارکه از کشورهای اروپايی وارد ايران می‌شد، این شرکت تاسیس گردید

حدود يکصد نفر از کارشناسان و متخصصين شرکت فولاد مباركه تجربه پياده‌سازی سيستم هاي اطلاعات مديريت و اتوماسيون صنعتی طرح عظيم فولاد مبارکه را داشتند. این تجربه از طريق همکاری با شرکت هاي اروپايی نظير SIEMENS, ILVA, GTI و… کسب نموده بودند. همزمان با تشکيل شرکت ایریسا به این مجموعه پیوستند.

طراحی لوگوی خبرنامه ایریسا

با توجه به اهمیت اطلاع رسانی و مسائل روابط عمومی این شرکت تصمیم بر انتشار یک دوهفته‌نامه گرفتند. دوهفته‌نامه‌ای که با رویکرد مسائل روز تکنولوژی هوش مصنوعی و اتوماسیون‌های صنعتی منتشر می‌گردد. این دوهفته‌نامه از تامین محتوا در بخش‌ها مختلف؛ ویراستاری، طراحی و انتشار در موسسه فردای شرق صورت می‌گردد.

با در نظر داشتن نیاز به ایجاد هویت بصری اختصاصی برای این دوهفته‌نامه داخلی لوگوی فوق طراحی گردید. لوگو به سفارش مدیریت روابط عمومی شرکت ایریسا و پس طراحی نیز به تایید ایشان رسید.

مشخصات لوگوی خبرنامه ایریسا

خبرنامه ایریسا همانند سایر مطبوعات جهان نیاز به یک لوگو از نوع نوشتاری داشت. پس از تایید این موضوع توسط روابط عمومی شرکت ایریسا پروژه به تیم طراحی و گرافیک موسسه سپرده شد. و لوگوهای فوق در آن طراحی گردید که یک لوگو در روابط عمومی این شرکت تایید شد.

در طراحی لوگوی نوشتاری خبرنامه ایریسا از خط تعلیق استفاده گردید. برای تبدیل خط به لوگو و همچنین انسجام بخشی و تمایزبخشی، تغییراتی در خط اصلی اعمال شد.

کشیدیگی‌های از بارک به ضخیم در استروک اطراف نوشتار، نماد بوردرلاین و پولیگان‌های مورد استفاده در بوردهای رایانه‌ای می‌باشد. این پولیگان‌ها بیشتر در تصاویر تکنولوژی بصورت نمادین نیز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دیگر نمادهای دنیای فناوری و دیجیتال در عصر حاضر رنگ آبی می‌باشد. به همین دلیل در لی‌اوت و هویت بصری این خبرنامه رنگ آبی بصورت رنگ اصلی و سورمه‌ای را بصورت رنگ ثانویه به کار گرفتیم.

 

 

 

سایر اتودهایی که برای خبرنامه ایریسا ارائه و در نهایت لوگوی بالا تایید نهایی شد.

لوگوی خبرنامه ایریسا خبرنامه ایریسا انواع لوگوی نوشتاری اتود ایریسا اتود لوگوی ایریسا خبرنامه ایریسا لوگوی خبرنامه لوگوی خبرنامه ایریسا

 

در ادامه از نمونه خبرنامه فولاد مبارکه نیز دیدن فرمایید