درباره بوستان پردیس هنر اصفهان

طراحی لوگو بوستان پردیس هنر: بوستان پردیس هنر (پارک) در اصفهان و خیابان آبشار سوم (شهید آوینی) واقع گردیده است. از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی پل شهرستان و همچنین پایگاه خودرویی نمایشگاه بین‌المللی، پارکینگ نمایشگاه. ایستگاه اتوبوس پرديس هنر آبشار، سوپر مارکت آبشار و سرویس بهداشتی قرار دارد. همچنین با توجه به نظراتی که کاربران در اپلیکیشن نشان به این مکان داده‌اند می‌توان گفت این بوستان یکی از پارک‌های خوب این منطقه می‌باشد.

بوستان پردیس هنر اصفهان در محل قبلی شهر بازی و حاشیه زاینده‌رود احداث گردیده. از جمله ویژگی‌های شاخص آن می‌توان به بزرگترین آمفی‌تئاتر روباز کشور اشاره کرد. ورودی اصلی بوستان یک سازه چوبی برای نمایش نورپردازی‌های زیبا در شب زیر این سازه چوبی وجود دارد. درون محوطه حوضچه‌های بسیار زیبایی وجود دارند که با رقص‌نور تزئین شده‌اند. در محوطه بوستان پردیس هنر؛ غرفه‌هایی ساخته‌اند که از هنرمندان و هنر‌های گوناگون آثاری به نمایش درآمده است. به همین سبب بوستان مکانی برای بازدید دانشجویان رشته‌های هنر و علاقه‌مندان به هنر تبدیل گردیده است.

می‌توان به وجود 11 اآبشار در سرتاسر بوستان هنر اشاره داشت. دالان بهشت نیز یک سازی چوبی بزرگ با پوششی از گیاهان بالا رونده است. اما “فرش گل” که با طرح‌های اسلیمی و شبیه به گل‌های قالی است، در قسمت انتهایی بوستان پردیس هنر قرار دارد. دو برکه در کنار این فرش، زیبایی بوستان را دو چندان کرده است.

 

روند طراحی این لوگو اجزای لوگو

پروژه طراحی لوگو بوستان پردیس هنر به سفارش شهرداری اصفهان با وجود زمان بسیار کمی که تا افتتاحیه بوستان وجود داشت ثبت شد. پس از برگزاری جلسه با کارفرما پروژه به واحد گرافیک موسسه سپرده شد که با گذشت دو روز 3 اتود ارائه گردید. از بین اتودها نیز لوگوی فوق انتخاب گردید.

واحد گرافیک در پرزنتشن طراحی لوگوی بوستان پردیس هنر توضیح دادنده‌اند:

استفاده از حالت نیم دایره برای لی‌اوت کلی لوگو با در نظر داشتن شعار ” اصفهان نصف جهان ” برای طراحی لوگو بوستان پردیس هنر انتخاب گردیده است.

همچنین حالت برگ‌های لوگوی بوستان پردیس هنر را از حالت الگوی هندسی زیر سقف مسجد ” شیخ لطف‌اله” ایده گرفتند. که برای اشاره به بوستان بودن آن به شکل یک گل در لوگو استفاده گردیده است.

به طور مشخص میتوان بیان کرد که شهر اصفهان در هنر خطاطی نسبت به کل کشور پیشتاز است.

همچنین با در توجه به  هویت فرهنگی، هنری موجود در خط نستعلیق عنوان پردیس هنر اصفهان به خط نستعلیق نوشته شد.

نمونه های دیگری ار اتودهایی که برای این پروژه اجرا شدند:

سایر لوگوهای طراحی شده: لوگوی خبرنامه ایریسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *