فردای شرق

تولیدات رسانه‌ای جشنواره فیلم کودک

جشنواره فیلم کودک

جشنواره فیلم کودکتاریخچه: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوانان که به آن جشنواره فیلم کودک نیز می‌گویند. جشنواره‌ای است سینمایی که از سال ۱۳۶۱ تا کنون طی ۳۳ دوره برگزار شده‌ است. که ۲۰ دوره از آن در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران. ۵ دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شده‌ است.

دوره آخر این جشنواره نیز به دلیل شرایط متأثر از پاندمی کرونا در کشور، به صورت همزمان در تهران و اصفهان و در قالب مجازی برگزار شد. و فقط فیلم‌های بلند سینمایی در یک سالن در تهران و اصفهان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نمایش درآمدند.

همچنین این جشنواره بین‌المللی در طول ۳۳ دوره برگزاری؛ ۱۷ دوره در مهر ماه، ۶ دوره در بهمن ماه، ۳ دوره در آبان ماه، ۳ دوره در شهریور ماه، ۲ دوره در تیر ماه، ۱ دوره در اردیبهشت ماه و ۱ دوره در مرداد ماه برگزار شده‌ است.

نسل جدید کودکان و نوجوانان تفاوت‌های عمده‌ای با نسل گذشته خود دارند و از بدو تولد، دیجیتال زندگی کرده‌اند، لذا جشنواره در ارائه خدمات و نحوه تعامل با مخاطبان خود از دوره سی و دوم تحولی جدی را هدف قرار داد. از این رو در حوزه سیاست‌گذاری، رویکردهای تازه‌ای در بخش‌های مختلف سی و دومین دوره از این جشنواره اتخاذ شده است. (برداشت از سایت جشنواره فیلم کودک)

تیم تأمین و تولید محتوای جشنواره کودک

این پروژه بولتن جشنواره فیلم کودک «پروانه های خیال» نام گرفت. از خبر تا نقدهای سینمایی حرفه‌ای و تخصصی و محتوای گرافیکی مانند پوستر، عکاسی و… نیز به عهده موسسه فردای شرق بوده. هر روز اخبار،مصاحبه، تحلیل و نقد از فیلم های منتشر شده در روز قبل تهیه می‌شد. بعد از پیاده سازی و ویراستاری مطالب برای طراحی به واحد گرافیک مجموعه سپرده می‌شد. هر شب فایل نهایی برای یارگزاری بر روی وب‌سایت جشنواره قرار ارسال می‌گردید.

تولیدات رسانه‌ای جشنواره کودک

در طول این جشنواره مصاحبه ها بصورت کیلیپ های تصویری ضبط، تدوین و به کتابخانه دیجیتال جشنواره کودک اضافه گردید. تهیه محتوای ویدیویی، صدابرداری و عکاسی نیز در تیم چندرسانه‌ای (مدیا) موسسه صورت می‌گرفت. که همچنان در وب‌سایت جشنواره فیلم کودک و نوجوان قابل دسترسی می‌باشد.

در طول جشنواره همه روزه عوامل گروه مدیا در محل برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان پیش از همه حاضر می‌شدند. با وجود سنگ‌اندازی های عوامل اجرایی جشنواره در کار گروه مدیا خروجی بسایر خوبی از پروژه درسافت گردید.

شهرداری اصفهان، برگزار کننده اصلی رویداد

کارفرمای این پروژه روابط عمومی شهرداری اصفهان در سال 1400 بودند. در طول برگزاری رویداد بر انجام فرآیند کار موسسه نظارت داشتند. از نتیجه و کار خروجی نیز رضایت کامل حاصل گردیده. تمامی فایل‌های خروجی با بروزترین و بالاترین کیفیت به کارفرما تحویل گردیده. هم اکنون بخشی از پروژه را میتوانید در فایل های زیر مشاهده فرمایید.