طراحی سایت دانشگاهی

طراحی سایت دانشگاهی

اهمیت طراحی سایت دانشگاهی به دلیل اینکه دانشجویان و دانش‌آموزانِ زیادی اطلاعات و امکانات دانشگاه را از طریق آن بررسی می‌کنند، بسیار زیاد است. مثلاً دانش‌آموزان داوطلب ورود به دانشگاه و یا دانشجویانی که خواستار ادامۀ تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشورند نمی‌توانند در ابتدای امر برای یافتن پاسخ پرسش‌های خود به‌صورت تلفنی و یا حضوری اقدام کنند.
این افراد ابتدا وارد سایت دانشگاه می‌شوند و سعی می‌کنند اطلاعات موردنظر خود را بیابند. بنابراین نداشتن وب‌سایت برای دانشگاه عیب بسیار بزرگی است. در یک سایت دانشگاهی می‌توان در مورد دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد و تمام بخش‌ها و دپارتمان‌های آن را معرفی نمود.
معرفی دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه می‌تواند یکی دیگر از بخش‌ها باشد. بخش مربوط به معرفی استادان نیز برای دانشجویان مهم است. این بخش باعث می‌شود که دانشجویان دائما به سایت شما سر بزنند و بازدید سایت افزایش یابد.

در موسسه فرهنگی هنری فردای شرق نه تنها طراحی سایت دانشگاهی بلکه طراحی سایت های فروشگاهی، شخصی، سازمانی و… با انواع سیستم مدیریت محتوای اختصاصی و غیراختصاصی نیز صورت می‌گیرد

محیطی مطلوب‌تر و پویاتر

سایت دانشگاه

خدمات طراحی سایت دانشگاهی

چارت سازمانی : شامل بخش‌های مختلف مانند مدیریت دانشگاه، معاونت دانشجویی، اداره امتحانات، مدیر آموزش و خوابگاه است.
ارتباط با دانشگاه: در این بخش، اطلاعات مربوط به تماس با بخش‌هایی مثل روابط عمومی، آموزش، معاونان و… ارائه می‌شود.
تقویم آموزشی: دروس مربوط به هر رشته، ساعات و روز کلاس‌ها، نام اساتید، نام ساختمان و شمارۀ کلاس در هر نیم‌سال تحصیلی می‌تواند در این بخش قرار گیرد.
پرداخت آنلاین: خدمات مربوط به پرداخت شهریه دانشجویان در این بخش ارائه می‌شود.

لینک اتصال: اتصال به سامانه‌های مورد نیاز دانشجو مانند تغذیه و یا خودکارسازی آموزشی در این قسمت از طراحی سایت دانشگاهی قرار می‌گیرد.
سرعت اجرا و دسترسی بالا: وب‌سایت باید با سرعت بالا بیاید و همچنین زمان جابه‌جایی بین صفحات نباید طولانی باشد. از طرف دیگر وب‌سایت باید در همه ساعات در دسترس و قابل مشاهده باشد. به دلیل اینکه این موارد سبب نارضایتی کاربر می‌شود.

امنیت: در سایت‌های دانشگاهی که اطلاعات حساسی نگهداری می‌شود، مسئله امنیت وب‌سایت دارای اهمیت زیادی است. در واقع سایت دانشگاهی باید در مقابل هک شدن و حملات اینترنتی مقاوم باشد. در طراحی یک سایت دانشگاهی باید تمام این موارد در نظر گرفته شود تا بتوان فضایی مطلوب و پویا را به صورت مجازی به یک آکادمی و یا داشنگاه برد.

طراحی سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی اختصاصی با امکانات حرفه‌ای

طراحی سایت فروشگاهی در مؤسسه فردای‌شرق با آخرین متدهای طراحی و بهترین کیفیت با ساختاری قابل توسعه انجام می‌شود.
طراحی فروشگاه اینترنتی مانند احداث شعبه جدیدی از فروشگاه شماست. وب‌سایت فروشگاهی محدودیت‌های مکانی و زمانی را برای مشتریان جهت خرید محصولات شما از بین می‌برد. در واقع با راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی می‌توانید فعالیت خود را به صورت 24 ساعته ادامه دهید. با افزایش وب‌سایت‌های فروشگاهی و همچنین افزایش تمایل مشتریان به این نوع خرید، داشتن وب‌سایت فروشگاهی خوب و تأثیر آن در فروش محصولات و شناخته شدن برند، انکارناپذیر است. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید به نحوی باشد که حس اعتماد و امنیت در خرید را به کاربر القا کند و او را به مشتری دائمی مبدل سازد.
نحوۀ برخورد با مشتریان به خصوص در اولین مراجعه، تأثیر بسیار زیادی در جذب آن‌ها خواهد داشت. این امر در فروشگاه آنلاین هم صدق می‌کند. طراحی وب‌سایت باید بر اساس عناصر بصری مناسب، اصول روان‌شناسی خرید و استراتژی فروش مناسب انجام شود. در غیر این صورت، سایت نمی تواند تأثیر مثبتی در جذب مشتریان فروشگاه آنلاین شما داشته باشد.

cms concept

انواع سیستم مدیریت محتوای سایت

اختصاصی مؤسسه فردای شرق

نرم‌افزار مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا یا Content Management System برای مدیریت کردن محتوای وب‌سایت شما به صورت ساده مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیستم مدیریت محتوا از دو بخش CMA (برنامه مدیریت محتوا) و CMD (برنامه تحویل محتوا) تشکیل شده است. این دو به عنوان مکمل یکدیگر، باعث می‌شوند شما بدون نیاز به دانستن زبان‌های برنامه‌نویسی مخصوص ایجاد وب، مانند HTML، بتوانید محتوای خود را در فضای اینترنت و در قالب وب‌سایت آپلود کنید. سیستم مدیریت محتوای اختصاصی یا به اختصار CMS اختصاصی، بر اساس احتیاج شما در وب‌سایت ساخته خواهد شد. اگر نیاز داشته باشید که قسمت جدید با خصوصیات جدید را به وب‌سایت خود اضافه کنید، CMS اختصاصی به دردتان خواهد خورد.معمولا CMSهای آماده مانند وردپرس یا جوملا به شما اجازه می‌دهند بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی، ساخت سایت و انتشار محتوای اینترنتی را انجام دهید. اما سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود و ذهن بسیاری از افراد را درگیر می‌کند این است که آیا استفاده از این نرم افزارهای آماده‌ مناسب است یا بهتر است با صرف هزینه بسیارزیاد یک CMS اختصاصی تهیه شود.

CMS

مزایا و معایب طراحی cms اختصاصی

بسیار سریع، قابلیت افزودن هر گونه ماژول و امکانات، تقریبا غیرقابل انعطاف پس از اتمام طراحی، هزینه زیاد، کدنویسی مناسب و اختصاصی در مؤسسۀ فردای شرق، پشتیبانی VIP توسط مؤسسۀ ‌فردای ‌شرق به‌صورت 24ساعته در هفته از طریق سیستم پشتیبانی برخط و تلفنی در ساعات اداری، به‌روزرسانی گهگاه، اندک و غیر اتوماتیک

مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

هزینه کم، ساده و سریع بودن، حرفه ای و منعطف بودن، امنیت مناسب، وجود افزونه‌ها و پشتیبانی بالا. سرعت کم، ساختار دیتابیس به‌هم ریخته و شلوغ، به‌روزرسانی‌های رایگان

CMS اختصاصی هم دقیقا کارایی وردپرس را دارد با این تفاوت که بسیار شخصی‌سازی شده و بهینه‌تر گردیده است. اگر می‌خواهید سایت بزرگ و خاصی طراحی کنید، بهتر است به فکر ساخت و طراحی CMS اختصاصی باشید.
استفاده از CMS اختصاصی مزایای مخصوص به خود را دارد. یکی از این موارد، عدم محدودیت انتخاب پلاگین است. شما می‌توانید با استفاده از Cms اختصاصی به هرچه احتیاج دارید دسترسی داشته باشید و در تناسب با احتیاج خود، آن را اجرا کنید.

معایب وردپرس

تقریبا هر کسی می‌تواند به کد‌های وردپرس دسترسی داشته باشد و این موضوع به معنی راحتی سوءاستفاده و نفوذ به هستۀ وب‌سایت شما خواهد بود.
البته بسیاری از افراد به دلیل صرفۀ اقتصادی ورد پرس به استفاده از این سیستم رو می‌آورند . این امر با توجه به اینکه در غالبِ موارد، استفاده از آن رایگان است، امری کاملا قابل پیش‌بینی است. اما ایراداتِ امنیتی این سیستم، ممکن است به وب‌سایت شما به خصوص، اگر منبعی برای کسب درآمد است، ضربه وارد کند. البته باید بدانید که امروزه برنامه‌نویسان سراسر جهان اقدام به تولید افزونه‌هایی برای افزایش امنیت وردپرس کرده‌اند که تا حد بسیار زیادی امنیت سایت شما را تضمین می‌کند.
برنامه‌نویسان تیم طراحی سایت فردای شرق یک بستۀ ویژه‌ برای امنیت سایت‌های وردپرسی ایجاد کرده‌اند که با ضمانت صددرصدی، سایت وردپرسی شما را از ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب حفظ می‌کند.
این امر برای CMSهای اختصاصی نیز وجود دارد و این CMSها در صورتی که بهینه کدنویسی نشوند، از امنیت زیادی برخوردار نخواهند بود.

سیستم مدیریت محتوا
طراحی سایت استاتیک یا داینامیک؟

 

طراحی سایت داینامیک به نوعی از طراحی سایت گفته می‌شود که در آن تمام نیازمندی‌های یک مشتری بررسی شده و بر اساس آن طرحی انعطاف‌پذیر طراحی می‌شود و صاحب وب‌سایت می‌تواند بر اساس نیاز و صلاحدید خود، محتویات سایتش را به صورت آنلاین تغییر دهد.
در این نمونه از طراحی وب، کنترل تمامی بخش‌های سایت در اختیار صاحب وب‌سایت است و او بدون نیاز به تماس با طراح ‌وب، شخصاً می‌تواند مطالب سایت خود را اضافه و کم کند و فعالیت‌هایی چون ایجاد صفحه، حذف صفحه، ویرایش محتویات هر صفحه و… را انجام دهد.
سایت‌های استاتیک به سایت‌هایی گفته می‌شود که در طول حیاتشان چندان نیاز به تغییر ندارند، یا اگر هم داشته باشند، از نظر زمانی محدودیتی ندارند. در طراحی سایت استاتیک تمامی مطالب وب‌سایت به طراح وب ارائه می‌شود و هم‌زمان با طراحی، مطالب آن نیز در داخل صفحه گنجانده خواهد شد.
وب‌سایت‌های استاتیک امکان به‌روز‌رسانی و ویرایش توسط صاحب وب‌سایت را ندارند و کوچک‌ترین تغییری در آن نیازمند تماس با طراح وب و ارائه مطالب جدید به اوست تا در هر صفحه قرار گیرد. تنها مزیت این‌گونه وب‌سایت‌ها، هزینه تولید آن است که به نسبت سایت‌های داینامیک، کمتر است.
تمامی سایت‌های طراحی‌شده در مؤسسۀ نگارآفرین فردای شرق به‌صورت داینامیک است و فقط در مواردی با توجه به نیاز مشتری سایت‌ها استاتیک طراحی می‌گردد.

سیستم مدیریت محتوا
تفاوت‌های سایت استاتیک با داینامیک

اصولاً سایت‌های ایستا یا استاتیک، سایت‌هایی هستند که ضرورتی برای تغییر مداوم اطلاعات آن‌ها احساس نمی‌شود. این‌گونه وب‌سایت‌ها معمولاً تنها جهت معرفی کاربرد دارند. عملیات به‌روزرسانی محتوای سایت به‌ندرت صورت می‌پذیرد و نیازی به ارائۀ خدمات به هر شکل به‌صورت آنلاین در این‌گونه سایت‌ها دیده نشده است. مسلماً هزینه‌های طراحی سایت اختصاصی برای این‌گونه سایت‌ها کمتر از نوع دیگر است، ولی اگر بخواهید تغییری در وب‌سایت ایجاد کنید، حتماً باید از طراح خود بخواهید این کار را برای شما انجام دهد، چون وب‌سایت پنل مدیریتی ندارد.
در مقابل، سایت‌های پویا یا داینامیک نیاز به تغییر مداوم اطلاعات و محتوا دارند و بنا به نیازمندی و کاربرد سایت، طراحی و توسعه می‌یابند. هزینه‌های طراحی سایت و نگهداری این‌گونه وب‌سایت‌ها بیشتر از سایت‌های استاتیک است، ولی هزینه‌های بعدی در پی نخواهد داشت.
در این میان می‌توان به تقسیم‌بندی بین سایت‌های پویا و سایت‌های ایستا رسید که می‌توان تحت عنوان سایت‌های نیمه‌پویا به آن‌ها اشاره کرد. در سایت‌های نیمه‌پویا، ضرورتی جهت تغییر محتوا و اطلاعات سایت دیده نمی‌شود، ولی ارائۀ خدماتی همچون امکان ارتباط با کاربران از طریق فرم‌های خاص و یا ارائۀ خدمات و کالاهای ثابت از طریق وب‌سایت را می‌توان با برنامه‌نویسی بخشی از سایت فراهم ساخت.

مدیریت دامنه

ثبت دامنۀ بین‌المللی (Domain Registration)

بررسی نام دامنه ها

دامنه یا دامیــن چیست؟

دلایل نام گزاری انواع دامنه
دامین (دامنه) آدرس وب‌سایت است . اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، دامنه مشابه آدرس منزل شماست که با دانستن این آدرس هر شخصی می‌تواند منزل شما را پیدا کند.mysite.com نمونه یک دامین است که در آن  mysite پیشوند  است و به دلخواه شما با سه کاراکتر  یا بیشتر  قابل انتخاب است. com پسوند دامین است که انواع مختلف دارد و متداول‌ترین آن‌ها com، net، org، info، ir  و از میان آن‌ها پرکاردبردترینشانir و com است . ir برای سایت‌هایی که موضوعیت ملی دارند و تمایل دارند در داخل ایران فعالیت کنند بیشتر استفاده می‌گردد و دامین com برای سایت‌های بین المللی و شرکت‌هایی که تمایل دارند در زمینه بین المللی شناخته شوند بیشتر کاربرد دارد. هر پسوند نشانگر فعالیت سایت در آن زمینه است. برای مثال، ir نشان دهندۀ ایرانی بودن، com تجاری بودن، net اینترنتی بودن، org سازمانی بودن و … است. معمولا هر پسوند قیمت متفاوتی دارد. شرایط ثبت دامنه‌های بین‌المللی یکسان است، ولی دامین ir شرایط خاص خود را دارد.
طراحی سایت

امکانات ثبت دامنه‌های بین‌المللی: امکان ثبت بیش از 300 نوع دامنه ثبت دامنه با بهترین قیمت ممکن اطلاع‌رسانی خودکار تمدید دامنه پنل حرفه‌ای برای مدیریت دامنه امکان ثبت DNS برای دامنه امکان تغییر مشخصات whois امکان قفل کردن دامنه ثبت آنی دامنه

انواع دامنه

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

طراحی سایت بهینه

بهینه جهانی شوید

مراحل طراحی سایت

1) جهت طراحی سایت ابتدا در صورت تمایل شما جلسه ای در دفتر موسسه فردای شرق یا با مراجعه کارشناسان ما برگزار و نیاز ها و توضیحات شما مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد

2) در مرحله بعد بر اساس نیازهای شما آنالیز های لازم انجام و پیشنهادهای متخصصان ما خدمت شما ارائه میگردد و برآورد قیمت و زمان اجرای پروژه می‌گردد.

3) اطلاعات شما از قبیل لوگو، رنگبندی سایت، منوها، اجزای سایت دریافت می‌گردد

4) پس از دریافت پیش پرداخت طراحی سایت انجام می‌گیرد

5) پس از اتمام طراحی و آماده شدن نسخه ابتدایی، دمو (پیش نمایش) سایت به شما نشان داده شده و نظرات نهایی شما درباره تغییرات مورد نظر شما اجرا می‌گردد

6) تغییرات نهایی انجام و تایید نهایی انجام می گیرد و سایت روی دامنه اصلی آپلود و آموزش و اطلاعات سایت به شما داده می شود و تسویه نهایی انجام می‌گیرد

معرفی تیم طراحی سایت فردای شرق

موسسه فردای شرق با داشتن کادری مجرب و با سابقه در امر طراحی وب سایت امکان طراحی انواع وب سایت، پرتال سازمانی، فروشگاه اینترنتی، شخصی و… را دارا می‌باشد.
طراحی سایت ها به گونه ای انجام می‌شود که هر شخصی با هر درجه از سواد اینترنتی قادر به کار کردن با محتوای سایت می‌باشد و نیازی به داشتن دانش بالای اینترنت و کامپیوتر نخواهد داشت.
تیم طراحی وب سایت فردای شرق از قابلیت‌های گسترده‌ای برخوردار است که به راحتی می‌توان گفت کلیه نیاز های یک وب سایت از ساده ترین تا پیشرفته ترین نیازها را برای مشتریان خود برطرف می‌نماید. چنانچه نگاهی به لیست نمونه کار بیاندازید متوجه صحت این مطلب خواهید شد. از جمله نقاط قوت طراحی وب سایت فردای‌شرق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی قالبها به صورت کاملا اختصاصی و مطابق با سلیقه مشتری
طراحی و برنامه نویسی قالبها مطابق با استانداردهای جهانی W3C
استفاده از آخرین متدهای طراحی
بهره گیری از افراد مجرب و متخصص در امر گرافیک و برنامه نویسی سایت
بهره گیری از مشاور تبلیغاتی در امر طراحی سایت برای ایجاد تطابق بیشتر ظاهر سایت با زمینه فعالیت صاحب سایت
استفاده از سرور های اختصاصی در آسیاتک که یکی از سریعترین و ایمن ترین سرور های دنیا به شمار می آید و نیاز
مشتریان را از خرید هاست و دامنه از شرکتهای دیگر برای سایت خود برطرف می‌کند

طراحی گرافیک وب سایت

تفاوت انیمیشن با موشن گرافی چیست

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک گونه ای از فیلم سازی است که برای تولید آن از گرافیک متحرک استفاده می شود. در این آثار دو هنر فیلم سازی و گرافیک با یکدیگر تلفیق شده و از قابلیت های هر دو جهت انتقال محتوا و پیام استفاده می شود. اگرچه گونه هایی از موشن گرافیک مثلا سایه بازی در هنرهای قدیم وجود داشته است اما این تکنیک عمدتا مدیون پدید آمدن نرم افزارهای رایانه ای و گسترش عرصه مالتی مدیا است.

ادامه مطلب

سئو و بهینه سازی چیست؟

سئو و بهینه سازی چیست؟

اگر شما در فضای آنلاین و دنیای مجازی مشغول به فعالیت هستید، باید با موضوع سئو که امروزه بسیار مطرح است آشنا شوید. سئو در واقع یکی از زیر مجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود که در موفقیت شما تاثیر بسزایی دارد؛ اما شاید برای شما سوال پیش بیاید که سئو چیست؟

در ادامه تصمیم داریم در رابطه با این سوال که سئو سایت چیست اطلاعات کاربردی در اختیار شما قرار دهیم تا درک مناسبی از این موضوع که بسیار حائز اهمیت است پیدا کنید؛ بنابراین توصیه می‌شود تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید تا متوجه شوید.

در پاسخ به سوال سئو چیست؟ باید گفت کلمه‌ی SEO در واقع مخفف و گرفته شده از عبارت Search Engine Optimization است که معنی بهینه‌سازی موتور جست و جو را دارد؛ البته بهینه‌سازی موتور جست و جو خود معنای مستقلی دارد. توجه داشته باشید سئو یا بهینه ‌سازی موتور های جست و جو یک کار غیر اخلاقی یا دخالت و دستکاری در کار آن ها نیست، بلکه در واقع می‌توان گفت این شیوه‌ یک شیوه‌ی کمکی برای بهبود در دیده شدن وب‌سایت‌های گوناگون در نتیجه‌ی جست و جوهایی است که انجام می‌شود.

با توجه به این توضیحات، سئو چیست را می‌توان اینگونه بیان کرد که سئو مجموعه از روش‌ها را در اختیار افراد قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها امکان تغییر استراتژیک یک وب سایت فراهم می‌شود؛ توجه داشته باشید که فرایند سئو سازی یک فرایند ساده و آسان نیست بلکه برای پیاده سازی آن به یکسری دانش، علم و پس زمینه نیاز است؛ بنابراین مهندسین سئو را می‌توان افرادی در نظر گرفت که در این زمینه مهارت و اطلاعات لازم را کسب کرده اند و می‌توانند به این موضوع کمک کنند

البته پاسخ به سوال سئو چیست را نمی‌توان تنها محدود به بهینه‌ سازی موتور جست و جو در نظر گرفت، بلکه این علم را می‌توان مناسب برای زمان‌هایی دانست که تصمیم داریم سایت مورد نظر خود را برای افراد بازدیدکننده مناسب سازی کنیم که برای این کار باید فاکتورهای مشخصی را بر روی سایت پیاده سازی کنیم.

تاثیر سئو بر رفتار کاربران چگونه است؟

با توجه به الگوریتم‌های جدیدی که گوگل برای صفحه خود در نظر گرفته است، شاهد رتبه بندی نتایج در این صفحات هستیم که این رتبه بندی با توجه به سئو سازی انجام می‌شود؛ توجه داشته باشید رتبه بندی نتایج در به نمایش گذاشتن اطلاعات تاثیر بسیاری دارد.

شرایطی را تصور کنید که شما موضوعی را در صفحه گوگل سرچ کرده اید، گوگل در چنین موقعیتی چند نتیجه‌ی موجود و مشخص را در اختیار شما قرار می‌دهد، حال اگر یک سایت از رتبه بندی پایینی برخوردار باشد، در نتیجه‌ی جست و جو به نمایش گذاشته نمی‌شود؛ البته توجه داشته باشید که اگر محتویات یک سایت به تعداد مکرر انتخاب و دیده شود، گوگل جایگاه آن را بهبود می‌بخشد. همچنین مدت زمان حضور یک فرد در سایت نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و به رتبه سایت کمک می‌کند.

چرا سئو اهمیت دارد؟

به طور عموم همه‌ی ما صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جست و جویی چون گوگل، بینگ و یاهو پیدا می‌کنیم، از همین جهت سئو می‌تواند شیوه‌ی مناسبی برای بازدید صفحات باشد و کمک می‌کند دقیقا چیزی که مورد نظر مخاطب است در اختیار فرد قرار گیرد؛ این موضوع در جلب اعتماد افراد نیز تاثیر خواهد داشت، چرا که نشان می‌دهد افراد بسیاری این صفحه را تا به حال مشاهده کرده اند و از آن راضی بوده اند.

تجربه ثابت کرده که جذب بازدید کننده برای یک سایت و هر شرکتی که از طریق گوگل مشغول به فعالیت است از اهمیت بسیاری برخوردار بوده، چرا که سبب می‌شود به مرور صفحه‌ی آن‌ها محبوبیت بیشتری پیدا کند و به عنوان یکی از رتبه‌های برتر در رابطه با موضوع سرچ شده به نمایش گذاشته شود.

در هر ثانیه 63000 جست و جو در گوگل انجام می‌شود

در هر ثانیه 63000 جست و جو در گوگل انجام می‌شود و تنها 61 درصد از کسب و کارها هستند که برای بازاریابی محتوا و کسب و کار خود پاسخی مناسب برای سوال سئو چیست پیدا کرده و به آن پرداخته اند و توانسته اند به موفقیت دست یابند؛ بنابراین پاسخ به سوال سئو چیست بسیار حائز اهمیت بوده و بهتر است پیش از شروع به فعالیت در چنین حوزه‌ای اطلاعات لازم را به دست آورید.

چه عواملی بر روی سئو سایت تاثیر دارند؟

زمانی که تصمیم دارید پاسخ مناسبی برای سوال به SEO چیست پیدا کنید؛ به عواملی که بر روی این موضوع تاثیر دارند نیز توجه داشته باشید. در رتبه بندی سایت و نتایجی که در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد، عوامل گوناگونی تاثیر می‌گذارند که در ادامه این موارد را برای شما ذکر خواهیم کرد تا با آن‌ها آشنا شوید و از آن‌ها در جهت بهبود رتبه بندی سایت استفاده کنید.

محتوای درون سایت

یکی از مهمترین عواملی که باید در رابطه با سئو سایت به آن توجه شود، محتوایی است که تصمیم به نوشتن آن دارد؛ لازم است بدانید محتوا در واقع چیزی محسوب می‌شود که کاربر از طریق صفحات جست و جو و دسترسی به آن‌ها وارد سایت می‌شود. در رابطه با محتوای موفق نکاتی وجود دارد؛ برای مثال طبق تحقیقاتی که تا به حال انجام شده، محتواهای بلندتر توانسته اند رتبه‌های بهتری را کسب کنند و صفحات موتور جست و جو آن‌ها را بیشتر از سایر محتواها نشان می‌دهند.

محتوای پر مفهوم و غنی انتخاب کنید

محتوایی که تصمیم به نوشتن آن دارید باید تمام جنبه‌های موضوع اصلی را به خوبی پوشش دهد؛ یعنی فرد بتواند با خواندن آن به پاسخ هر سوالی که در ذهن دارد برسد. هر چه محتوای شما غنی تر باشد افراد بیشتری از صفحه‌ی شما بازدید خواهند کرد و به مراتب این موضوع باعث کسب رتبه‌ی برتر سایت می‌شود.

آدرس سایت و url صفحه‌ی خود را بهینه‌سازی کنید

موضوع دیگری که گوگل به آن در جهت رتبه بندی سایت شما توجه دارد، آدرس و url است که برای صفحه‌ی خود انتخاب می‌کنید. هر چه آدرسی که انتخاب می‌کنید کوتاه تر، خوانا و با موضوع مرتبط باشد، بهتر است و کمک می‌کند سئو سازی به درستی صورت گیرد.

کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید

شما باید پیش از هر چیزی تحقیقات لازمی را در رابطه با کلمات کلیدی انجام دهید و متوجه شوید که کدام کلمات بیشتر از بقیه مورد نظر مخاطبین قرار دارند. با انجام این بررسی می‌توانید محتوایی تولید کنید که به خوبی نیاز مخاطبین شما را پاسخ دهد.

پاسخ به سوال سئو چیست از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید در رابطه با آن موضوعات گوناگونی را در نظر بگیرید، چرا که هر چه شما در این موضوع بهتر عمل کنید، می‌توانید موفقیت بیشتری را به دست آورید. هدف ما در این مقاله این بود تا شما همراهان عزیز را با اصول سئو آشنا کنیم تا به صورت کامل متوجه شوید که سئو چیست؟ این مقاله ادامه خواهد داشت.

اهمیت سئو سازی چیست؟

به طور عموم همه‌ی ما صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جست و جویی چون گوگل، بینگ و یاهو پیدا می‌کنیم، از همین جهت سئو می‌تواند شیوه‌ی مناسبی برای بازدید صفحات باشد و کمک می‌کند دقیقا چیزی که مورد نظر مخاطب است در اختیار فرد قرار گیرد؛ این موضوع در جلب اعتماد افراد نیز تاثیر خواهد داشت، چرا که نشان می‌دهد افراد بسیاری این صفحه را تا به حال مشاهده کرده اند و از آن راضی بوده اند.

تجربه ثابت کرده که جذب بازدید کننده برای یک سایت و هر شرکتی که از طریق گوگل مشغول به فعالیت است از اهمیت بسیاری برخوردار بوده، چرا که سبب می‌شود به مرور صفحه‌ی آن‌ها محبوبیت بیشتری پیدا کند و به عنوان یکی از رتبه‌های برتر در رابطه با موضوع سرچ شده به نمایش گذاشته شود.

در هر ثانیه 63000 جست و جو در گوگل انجام می‌شود و تنها 61 درصد از کسب و کارها هستند که برای بازاریابی محتوا و کسب و کار خود پاسخی مناسب برای سوال سئو چیست پیدا کرده و به آن پرداخته اند و توانسته اند به موفقیت دست یابند؛ بنابراین پاسخ به سوال سئو چیست بسیار حائز اهمیت بوده و بهتر است پیش از شروع به فعالیت در چنین حوزه‌ای اطلاعات لازم را به دست آورید.